nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Životospráva

Zdeněk Breitenbacher
 
 
Zatímco moje slova o pohodě a aktivitě jakožto důležitých složkách elixíru mládí mohla být překvapením, o nutnosti správné životosprávy snad nepochybuje nikdo. Co všechno ale patří do životosprávy, už tak jasné není. Tak si to popořádku uveďme.

 
STRAVOVÁNÍ
Správné stravování od nás bude možná žádat mnoho změn v našich návycích, ale nebojte, nebude to zas až tak drastické.
 
VZTAH K ALKOHOLU
Alkohol vám zakazovat nebudu, pokud to ovšem nepřeháníte. Každopádně není od věci dát si (stejně jako to dělám já) jednou za čas jogínský očistný půlrok bez něj.
 
VZTAH KE KOUŘENÍ A DROGÁM
Tady nemáte na vybranou. Pokud kouříte nebo užíváte drogy, přestaňte, jinak máte smůlu. Tečka.
 
SPÁNEK
Dostatek kvalitního spánku je nezbytný, ale to vám snad neříkám nic nového. A mimochodem, víte, že ve spánku se nestárne? Však se k tomu ještě vrátíme...
 
OČISTA
I když se v rámci zdravého životního stylu snažíme nezanášet se odpadem, nějaké toxiny se do nás stejně dostávají. Je důležité o tom vědět a jednou za čas se takových nečistot zbavit vhodnou očistnou kůrou.
  Komentáře

Pro psaní komentářů se prosím přihlaste. Pokud u nás zatím nemáte účet, můžete se zaregistrovat zde.
  Neměli byste vynechat
Červené víno na zdraví je dobrý začátek, proti němu bude protestovat jen málokdo. Ale u vína nezůstaneme, půjdeme dál. V tomto článku se budu přimlouvat za to, abyste si do jídelníčku zařadili červené fazole. Protože bílkoviny z luštěnin jsou podobné bílkovinám živočišným, považují se luštěniny za nezbytnou součást jídelníčku v případě, že byste chtěli omezit nebo dokonce zcela vyloučit maso. Dobrá, řeknete si, ale proč zrovna fazole a proč zrovna červené?

Hladová reportáž - den čtvrtý

Zdeněk Breitenbacher
Je první adventní neděle a u nás doma začínají přípravy na vánoce. Žena vyrábí první cukroví, které ale podle všeho do Vánoc nepřežije, já vyrábím domácí šunku a nechybí výtečný nedělní oběd, naprudko ogrilované kuřecí se zeleninovým salátem. Ale jak jistě víte, já se konzumování neúčastním, jelikož držím od čtvrtku očistnou hladovku. Když se mě tuhle kdosi ptal, jak se dá vycvičit silná vůle, tak toto jsou určitě ideální podmínky. Všude všechno voní, všichni ochutnávají dobroty, zatímco já jsem o vodě. Co myslíte, odolám?

Slyšeli jste někdy o ztučnění neboli o steatóze jater? Pokud si myslíte, že ke ztučnění jater se můžou dopracovat jen alkoholici pilným pitím, jste na omylu. Jaterní steatóza je nejčastější metabolickou poruchou jater, která postihuje zejména dospělé ve středním věku a výše, ale v dnešní době bohužel stále častěji postihuje také mladé lidi.
Je to stav, kdy se přebytečné tukové kapénky hromadí v jaterních buňkách. Při dlouhodobém procesu ukládání tukových kapének v játrech dochází k poškození tkání a nakonec k selhání jaterních funkcí. Příčin zanášení jater je hned několik a se zdroji znečištění se setkáváme každý den. Málokdo ví, že ztučnění jater se může týkat každého, i těch, co alkoholu vůbec neholdují.

nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi