nezávislost • energie • styl
© 2012-2020 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Úvod k očistě jater

Jolana Breitenbacherová
1 komentář
 
Jestliže jste prakticky zvládli očistu střev, je ideální čas pustit se do očisty jater. Právě teď, v předjaří, jsou játra dobře připravená, protože podle čínské medicíny jsou právě nyní spolu se žlučníkem na vrcholu své celoroční aktivity. Toto příznivé období končí na konci dubna. Kromě důkladné očisty, která bude popsaná hned v příštím článku, budeme mít s přicházejícím jarem k dispozici také spoustu čerstvých bylinek, zejména mladé výhonky smetanky lékařské a kopřiv, které jsou pro detoxikaci jater skvělým doplňkem.

Jestliže jsou játra přetížená, tak je člověk permanentně unavený, zpomalený, ke každé akci se musí přemlouvat, a když se přemluví a náhodou zvládne o trošku víc, než původně zamýšlel, tak úplně odpadne. Znáte tu únavu, která přichází, aniž byste cokoli vykonali? A pak ta frustrace – že jste vlastně nic neudělali, ale zase jste unavení. Abyste se tomuto deprimujícímu koloběhu vyhnuli, je dobré na játra myslet a čas od času jim dopřát odpočinek a prostor pro očistu.
 
Co pro svá játra můžete udělat, aniž by vás to stálo zvláštní úsilí?
  • Omezte příjem chemických látek v potravinách. Jako první krok bude stačit, když omezíte nakupování salámů, párků, masných polotovarů, paštik atd. Tam se to chemií jen hemží.
  • Vyhýbejte se potravinám s prodlouženou trvanlivostí, které jsou prakticky vždy chemicky konzervované. Nejlepší je kupovat vše čerstvé a základní, bez dochucovadel a příměsí. Pamatujte, že obyčejný čerstvý rohlík může být lepší než trvanlivý celozrnný chléb, jehož celozrnný „look“ zajišťuje hnědé průmyslové barvivo a pro vyšší stabilitu na regálu je ošetřený konzervantem.
  • Vylučte umělá barviva. Většinou je poznáte jednoduše - zejména v nápojích - z těch oslnivých barev oči přímo přecházejí, se čtením etikety se ani nemusíte obtěžovat.
  • Čtěte složení výrobků, které kupujete. Pokud byste cizím slovům a značkám nerozuměli, zavítejte na stránky www.zdravapotravina.cz, kde najdete komplexní seznamy chemických látek užívaných v potravinářství i s vysvětlením. Ne všechny přídatné látky musejí být nutně zdraví škodlivé, a naopak, některé jsou škodlivé tak, že se člověk diví, jak je možné beztrestně je přidávat do jídla.
  • Zamyslete se nad svým pitím. Tím zdaleka nemyslím jen alkohol, na který se v souvislosti s játry vždycky nejvíc poukazuje. Sklenička dobrého vína je podle mého názoru mnohem zdravější než stejné množství coly nebo jiného fantasticky „osvěžujícího“ nápoje. Jako základ pitného režimu je nejlepší obyčejná čistá voda bez bublinek.
  • Nepřehánějte to s mastnotou, ale ani s náhražkami za tuk. Když to s konzumací tuku nebudete přehánět, nebudete vystaveni ani druhému extrému, tak zvaným light produktům, ve kterých sice tuk takřka chybí, ale je nahrazený škrobem, cukrem nebo jinými přídatnými látkami.
  • Dopřejte si odpočinek, který vás bude těšit. Odpočinek na kole, na které chtěl vyjet váš partner, ale vy ne, je méně hodnotný než ten, který byste si z celého srdce přáli vy sami, i kdyby šlo třeba o jen háčkování úplně zbytečné dečky nebo přeleštění už tak nablýskaného veterána.
  • Máte stres? Něco vás naštvalo? Tlačí na vás v práci, doma nebo všude? Nemůžete spát? Tak zkuste hluboký nádech a výdech. Hluboké dýchání pomáhá odvést toxiny, které bloudí vaším tělem a způsobují somatické potíže.
  • Neberte zbytečně léky. Každý lék je malou dávkou jedu, který na jedné straně pomáhá a léčí, na druhé straně však působí toxicky. Pokud jste zvyklí řešit každou obtíž haldou preparátů, tak svá játra přetěžujete.
  • Jezte hodně čerstvého ovoce a zeleniny a zkuste se duševně naladit na jeden detoxikační den, kdy budete jíst jen zeleninu nebo ovoce a pít čistou vodu nebo bylinkový čaj.
 
Úvod k očistě jater
  Komentáře
  Radka 
Dobrý den Jolano a Zdeňku, předem děkuji za pěkné stránky a návody :-) Asi před 5 lety jsem si dělala očistu jater. Vše fungovalo. Ale ráda bych se poradila nyní. Na konci srpna jsem měla žlučníkovou koliku, byla mi doporučena laparoskopie na základě nálezu (kamínky cca 6mm). Na kontrolním ultrazvuku paní doktorka nemohla kamínky potvrdit. Pouze bláto. Moje logické vysvětlení je, že kamínky odešly společně s kolikou, kdy jsem byla na kapačkách. Nyní jsem tedy celkem 14 dní na dietě, poslední 3 dny jsem na štávě (jablko, mrkev) + žlučníkový čaj. A ráda bych udělala jaterní očistu. Nicméně si říkám, co řekne žlučník tomu, že mu dám po takové době tolika olivového oleje? :-) Děkuji za radu při mém váhání
  Neměli byste vynechat
Zvládnutí procedur očisty střev je základním předpokladem k tomu, abyste byli v celém ozdravném procesu úspěšní a dokázali se nečistot skutečně efektivně zbavovat. Očista tlustého střeva je základní očistná procedura a je prvním a naprosto nezbytným krokem - předstupněm všeho, o čem se zde budeme dále bavit.
Jdeme přirozenou cestou a pro naše tělo je přirozené odpad vylučovat skrze tlusté střevo. Chceme, aby tato cesta z těla ven byla plně funkční a aby vylučování odpadních látek nebránily žádné překážky, na kterých by případně ulpívala další a další nečistota. Chceme se nečistoty a toxinů rychle a efektivně zbavovat, takže jako bod číslo jedna, nebo chcete-li jako první lekci, zvládneme očistu tlustého střeva.

Svačinové sušenky

Jolana Breitenbacherová
Nevíte, jak dětem zpestřit svačinu? Zkuste jim do krabičky přidat domácí svačinovou sušenku. Sušenky jsou z celozrnné mouky a ovesných vloček a jsou skvělou zásobárnou tak zvaných pomalých sacharidů, které jsou do krve uvolňovány postupně. Není v nich žádný cukr, a přesto mají výtečnou chuť. Nevěříte? Testovali jsme na dětech – na těch vlastních – a výsledek degustačního testu je 100% ano!

Máte rádi kávu? Já ano - mám rád její vůni, její chuť i kouzlo její přípravy. Většina lidí pije kávu kvůli povzbuzujícím účinkům, které má kofein v kávě obsažený, a povzbuzující účinky kávy jsou hlavním důvodem, proč se káva pěstuje a každodenně pije v hojném množství. Je ale zajímavé, že existuje spousta „náhražek“, často i dražších než káva, které se také dobře prodávají. Ono to s tou kávou asi nebude úplně jednoduché...

nezávislost • energie • styl
© 2012-2020 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi