nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Marinovaný steak z tuňáka na grilu

Jolana a Zdeněk Breitenbacherovi
 
 
Rybí maso je vždy vítanou součástí zdravého stravování. Bílé maso ryb je mnohem lehčí a snadněji stravitelné, než v našich zemích oblíbená masa červená. Nabízí se také mnohem větší pestrost - zatímco z červených mas máme na výběr jen hovězí a vepřové, případně ještě skopové a nějakou tu divočinu, ryb je na výběr mnohonásobně více. Není také problém sehnat rybu čerstvou, například v obchodech Makro a Ocean 48. Kdykoliv nakupujeme v Makru, stavíme se u ryb a většinou si také nějakou odneseme. Tentokrát se nám zalíbil tuňák a o recept se s vámi samozřejmě podělíme v článku.

 
Mnoho toho nepotřebujeme:
  • 600 g čerstvého tuňáka
  • 1 velký citron
  • 2 lžíce olivového oleje
  • Necelou 1 lžíci hrubozrnné soli
  • Nějakou zeleninu na grilování
 
Tuňáka jemně omyjeme, aby se maso nepotrhalo. Z obou stran posypeme hrubou solí a vložíme do mísy s marinádou, kterou si připravíme z citrónové šťávy a z oleje. Steak v marinádě otočíme, aby se marináda rozprostřela na všechny části ryby, přiklopíme talířem nebo poklicí a dáme chladit do lednice. V lednici necháme stát přibližně 3 hodiny a během této doby tuňáka tak dvakrát otočíme, aby se v marinádě dobře proležely obě strany steaku.
Před grilováním přesuneme celý steak z mísy na alobal a zavineme. Takto maso vložíme na gril. Nepečeme příliš zprudka, ale ani nedusíme. Udržujeme střední teplotu a po chvíli uvidíme, že na některých místech alobal zčerná. Pak tuňáka otočíme a dopečeme. Po dopečení přesuneme na talíř.
 
Vypadá dobře, že?
 
Doporučujeme s grilovanou zeleninou a olivovým dipem:
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

Aktivita těla

Zdeněk Breitenbacher
Aktivitu, druhou nezbytnou složku našeho elixíru mládí, lze rozdělit na dvě části – na aktivitu těla, tedy pohyb a sport v jakékoliv formě – a na aktivitu ducha, to je vzdělávání a tvořivost. Nejdříve se podívejme na ten pohyb a sport. Na rozdíl od našich předků máme pohybu čím dál tím méně. Současná zaměstnání jsou čím dál tím méně pohyblivá, my lidé z kanceláře se za celou pracovní dobu pohneme tak nanejvýš ke kávovaru pro další kafe, a to je situace, kterou bychom rozhodně měli změnit, nebo alespoň vědomě kompenzovat.

Červené víno na zdraví je dobrý začátek, proti němu bude protestovat jen málokdo. Ale u vína nezůstaneme, půjdeme dál. V tomto článku se budu přimlouvat za to, abyste si do jídelníčku zařadili červené fazole. Protože bílkoviny z luštěnin jsou podobné bílkovinám živočišným, považují se luštěniny za nezbytnou součást jídelníčku v případě, že byste chtěli omezit nebo dokonce zcela vyloučit maso. Dobrá, řeknete si, ale proč zrovna fazole a proč zrovna červené?

Jak bezpracně zhubnout - to je bezesporu provokativní titulek. Nabídnout něco takového, to je nedostižný svatý grál všech dietologů, a tak nejspíš čekáte, že vám budu chtít za drahé peníze prodat nějaké zázračné pilulky či jiné medikamenty.
Není tomu tak. Přesto mám pro vás řešení - a opravdu bude bezpracné. Nebudete muset zvedat železo v posilovně, nebudete muset běhat po lese ani nic podobného. Ve skutečnosti vám činností dokonce ubude. A co víc, ještě ušetříte. Chcete se dozvědět, jak na to? Tak čtěte dále...

nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi