nezávislost • energie • styl
© 2012-2020 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Jak si vypěstovat silnou vůli - krok za krokem (5)

 
 
Svoji vůli můžeme posilovat mnoha způsoby a záleží jen na nás, co si vybereme. Několik způsobů jsme si již ukázali a ukážeme si další. Některé typy cvičení možná dokonce dávno známe, jen nevíme, že se kromě fyzické zdatnosti a odvahy týkají i posilování vůle. Jedním z krásných systémů jsou legendární zkoušky bobříků podle knížky „Hoši od Bobří řeky“ pana Jaroslava Foglara.

 
Nejspíš bychom zpaměti nevyjmenovali všechny bobříky, ale některé známe určitě. Nejznámějším bobříkem je bobřík mlčení - a právě ten patří mezi ty, kterými můžeme posilovat svoji vůli. Ale podívejme se na všechny, abychom poznali, co z nich můžeme pro naše potřeby využít.
  1. Bobřík mrštnosti - skok do dálky
  2. Bobřík míření - hod na terč
  3. Bobřík záchrany - znalost první pomoci
  4. Bobřík plavce - plavání na 60 metrů
  5. Bobřík dobrých činů - alespoň 100 dobrých skutků. Stačí i drobnosti.
  6. Bobřík odvahy - navštívit strašidelné místo
  7. Bobřík květin - znát alespoň 50 rostlin v přírodě
  8. Bobřík mlčení - 24 hodin mlčení. Musíte ale být mezi lidmi, aby to mělo ten účinek.
  9. Bobřík osamělosti - na celý den se ukrýt v přírodě. Nesmíte nikoho spatřit a nikdo nesmí spatřit vás.
  10. Bobřík zručnosti - vyrobit něco užitečného ze dřeva
  11. Bobřík síly - pověsit se na větev a pětkrát se přitáhnout
  12. Bobřík hladu - naše známá jednodenní hladovka - přesně tak, jak ji popisujeme v našem článku zde.
  13. Bobřík ušlechtilosti - být trvale slušný a čestný. Všimněte si toho slova trvale.
 
Původních bobříků bylo třináct, později v pokračování knížky nazvaném „Strach nad Bobří řekou“ bylo představeno dalších třináct:
  1. Bobřík indiánských měsíců - umět vyjmenovat indiánské měsíce
  2. Bobřík hmatu - poslepu rozpoznat geometrické útvary
  3. Bobřík paměti - zapamatovat si pět z deseti dvojmístných čísel
  4. Bobřík žízně - vydržet 6 hodin bez pití. Původní verze vyžaduje, aby byl parný letní den, to se mi ale nezdá jako dobrý nápad.
  5. Bobřík hvězd - znát alespoň 10 souhvězdí
  6. Bobřík ohně - umět rozdělat v dešti oheň
  7. Bobřík času - dokázat odhadnout dobu jedné hodiny
  8. Bobřík barev - znát a používat přírodní rostlinná barviva
  9. Bobřík slepoty - vydržet dvě hodiny se zavázanýma očima. Opět musíte být mezi lidmi, navíc se nesmíte hnout z místnosti.
  10. Bobřík hbitosti - dokázat hbitě uhýbat házeným míčkům
  11. Bobřík indiánských signálů - umět používat morseovku
  12. Bobřík uloupených míst - nasbírat 50 pohlednic z českých měst
  13. Bobřík věrnosti - zůstat aspoň rok v nějakém sdružení. Může to být v jakémkoliv oddíle, klubu, apod.
 
Tučně zobrazení bobříci nám mohou pomoci s posilováním vůle. Přesný popis a pravidla pro lovení bobříků jsou například zde, ale pro naše účely není třeba je dodržet naprosto přesně - to někdy ani nejde, protože byly určeny pro kluky na letním táboře - v prostředí tábora a v jeho okolí. Spíš je důležité, aby každý lovec bobříka byl upřímný a poctivý vůči sobě samotnému. Když něco ošidíme, silnou vůli si nevypěstujeme, ba právě naopak.
Máte-li tedy zájem o další posilování vůle, vyberte si kteréhokoliv tučně zobrazeného bobříka a splňte si ho. A kdyby byl pro vás příliš jednoduchý, můžete si ho klidně i přitvrdit, aby byl účel splněn a vůle posílena.
 
Jak si vypěstovat silnou vůli - krok za krokem (5)
  Komentáře
  Neměli byste vynechat
Nový rok je tady, řada z vás si dala nová předsevzetí, jak změnit a zlepšit svůj život, a nyní nastává čas ta předsevzetí plnit. Určitě by se sem hodila poznámka o motivaci a silné vůli, ale to už jistě znáte. Raději navážu na naše téměř manažerské školení o tom, jak si správně dávat předsevzetí, a popovídáme si o tom, jak na všechny ty skvělé plány vůbec získat čas. I tento návod pojmeme téměř manažersky...

Citovali jsme poznání Břetislava Kafky a Paula Bruntona, že ve stavu hypnózy a v meditaci se nestárne. Evidentně platí, že ve stavu utlumeného vědomí stárneme mnohem méně, než za plného vědomí. Dobrá, řeknete si, to je sice hezké, ale co z toho můžeme vytěžit pro sebe? Experimentovat s hypnózou či autohypnózou vám výslovně nedoporučuji. Meditace je méně riskantní cesta, ale bez zkušeného mistra to také k žádnému výsledku nepovede. Začneme daleko jednodušeji, a to utlumováním nepotřebné činnosti vědomí. Takováto nepotřebná činnost vědomí se odborně nazývá „Brouci v hlavě“...

Stručný návod, jak se zachovat, co říkat a co si raději nechat pro sebe.
Uvažujete-li o hladovce, tak jistě také řešíte, jak se s tím vypořádá vaše nejbližší okolí. Jestliže vy sami o hladovce neuvažujete, ale máte v rodině nebo v okruhu svých blízkých někoho, o kom víte, že chce hladovění podstoupit, tak se vám možná bude hodit pár rad, jak se k takovému člověku chovat.

nezávislost • energie • styl
© 2012-2020 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi