nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Jak si vypěstovat silnou vůli - krok za krokem (1)

Zdeněk Breitenbacher
 
 
Mít silnou vůli je přáním mnoha lidí a i zde na Elixíru mládí patří články o silné vůli k těm nejnavštěvovanějším. Získat silnou vůli ale není jednoduché, zvláště když nemáte silnou vůli. Je to začarovaný kruh, něco jako konzerva s klíčkem na otevření uvnitř.
Přinášíme vám proto volný cyklus drobných krůčků, které by vám mohly s budováním silné vůle pomoci. Každý krůček bude relativně jednoduchý, bude po vás chtít jen nepatrnou změnu ve vašich zvycích. Čím tedy dnes začneme?

 
Podíváme se na jeden zažitý zvyk, a to je večerní sledování televize spolu s nepřetržitou konzumací nějakého jídla během něj. Naši pozorní čtenáři už vědí, že s televizí nejsem kamarád, ale dnes ji nikomu rozmlouvat nebudu. Dokonce vám ani nebudu zakazovat to neustálé pojídání během jejího sledování. Silnou vůli si budeme cvičit na tom, co přesně budeme pojídat. Vyřešíme tím hned několik věcí naráz, především si uchráníme zdraví - a jako bonus si posílíme svoji vůli.
O co přesně jde? Zkusme si udělat výčet toho, co se nám nejčastěji objevuje na stole, když zapínáme televizi: Brambůrky, různé křupky, sušenky, slané oříšky apod. Také nejrůznější sýry, nakrájený salám či jiné uzeniny. Tento repertoár, navíc večer před spaním, našemu tělu neslouží, protože je energeticky velmi vydatný. A jelikož se u televize moc nehýbeme, bude se rovnou ukládat do tukových tkání.
Zkusíme si pěstovat silnou vůli na změně toho, co u televize pojídáme. Jak to udělat, aby ta změna pro nás nebyla příliš náročná? Společným prvkem všech těchto televizních poživatin je, že stačí se natáhnout, vzít si kousek do ruky a strčit do úst. Nepotřebujeme příbor ani se nemusíme koukat do misky nebo do pytlíku - s očima upřenýma na Jamese Bonda, Homera Simpsona či jiného hrdinu jen poslepu nabíráme a chroupáme. Stejné požadavky tedy budeme mít i na náš nový repertoár. Zapomeneme na všechno, co jsem vyjmenoval výše. Nabídnu vám pár jiných možností a vy sami pak jistě přijdete na další.
 
Zelenina
Zelenina je ideální volba. Můžeme si předem nakrájet například čerstvou papriku, okurku nebo mrkev, případně nachystat cherry rajčátka, hrášek apod.
Hroznové víno
Velikost kuliček hroznového vína je tak akorát na jedenkrát do úst, takže to je ideální ovoce k televizi. Abychom si pojídání ještě více zjednodušili, můžeme si předem jednotlivé kuličky oddělit z hroznu.
Další ovoce
S jinými druhy ovoce je to trošku složitější - to si musíme předem nakrájet na přiměřeně velké kousky. To samozřejmě není problém, jen se raději vyhněme příliš vodnatému ovoci, jako jsou broskve, kiwi apod., ať zabráníme riziku, že něco pokapeme. Velmi vhodné je například jablko. Ořechům se vyhněme - ty jsou příliš tučné, což na noc není dobré. Příliš sladké ovoce (jako třeba datle a fíky) na noc také není vhodné.
Popkorn
Popkorn je někým uznáván, jiným zatracován. K televizi ho ale vezmeme na milost. Je to dávka kvalitních živin - čisté obilné zrno (s trochou soli). Popkornem se rozhodně nepřecpeme - po upražení je ho plná mísa, ale ve skutečnosti je to jen hrst zrn. Měli bychom ale dbát na dobrý pitný režim, popkorn podle některých odborníků dosti vysušuje.
 
Nejlepší je samozřejmě nejíst u televize vůbec. Ale chápu, že toto je volba pro pokročilé. Kdo si teprve začíná svou silnou vůli pěstovat, zpravidla na tento cíl nedosáhne. Nevadí. Spokojíme se s tím nejjednodušším - u televize jíst nepřestaneme, ale vyměníme sortiment. Pokud budeme důslední, svoji vůli zcela jistě posílíme.
 
Toto je tedy dnešní úkol pro vás:
Než si zapnete televizi, nachystejte si ovoce - třeba si připravte to hroznové víno a nakrájejte si jablko na malé kousky, tak akorát do úst. Uvidíte, že vám ty brambůrky nebudou chybět, a ještě uděláte něco pro své zdraví. A především - pro vaši silnější vůli. Už tím, že si tuto změnu uděláte jednou jedenkrát, si vůli posílíte. Zkuste si ale z toho udělat zvyk, pak vůli posílíte ještě mnohem více.
 
Jak si vypěstovat silnou vůli - krok za krokem (1)
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

Jak získat více času II.

Zdeněk Breitenbacher
V předchozí části jsme se věnovali spíše teorii a nyní se podíváme na pár poznatků z praxe. Připravte se na to, že nic není zadarmo a že to bude znamenat podstatným způsobem změnit váš životní styl. Některá doporučení budou mít podtitulek „Slovo do pranice“, ale věřte zkušenému, že fungují velmi dobře. Nepíšu o ničem, co bych sám nepraktikoval...

Čertovský čaj

Zdeněk Breitenbacher
Dnes to nebude žádná výtečná káva ani exotický čaj vonící dálkami. Tentokrát půjde o recept jiného druhu, a i když vám možná „Čertovský čaj“ nebude chutnat tak, jako „Zdeňkovo nedělní kafe“ z kapitoly o pohodě, přesto bude dobré se s ním seznámit. Tento čaj se totiž nepije na chuť, nýbrž pro zdraví. Ano, tipujete správně, půjde o čaj léčivý...

Jako mnoho jiných lidí, i já mívám potíže s křečemi v nohách. A je docela možné, že i vy jste na tom podobně - je jen málo lidí, kterým se křeče vyhýbají.
Co to vlastně křeče jsou? Jak a proč vznikají? Můžeme jim nějak předcházet? A když už nás akutně postihnou, co s tím máme dělat, aby nás zase co nejdříve přešly? Zkusíme postupně odpovědět na všechny otázky.

nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi