nezávislost • energie • styl
© 2012-2019 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Jak bezpracně zhubnout - návod pro lenochy

Zdeněk Breitenbacher
 
 
Jak bezpracně zhubnout - to je bezesporu provokativní titulek. Nabídnout něco takového, to je nedostižný svatý grál všech dietologů, a tak nejspíš čekáte, že vám budu chtít za drahé peníze prodat nějaké zázračné pilulky či jiné medikamenty.
Není tomu tak. Přesto mám pro vás řešení - a opravdu bude bezpracné. Nebudete muset zvedat železo v posilovně, nebudete muset běhat po lese ani nic podobného. Ve skutečnosti vám činností dokonce ubude. A co víc, ještě ušetříte. Chcete se dozvědět, jak na to? Tak čtěte dále...

Můj návod, jak bezpracně zhubnout, se skládá z několika bodů.
 
1. Najděte si účinnou motivaci
Jak už asi z našich článků víte, silná motivace je pro dosažení úspěchu to nejdůležitější. Pokud zatím v motivaci nemáte jasno, bude nutné si nějakou najít. Nabízí se třeba:
  • Zlepšení zdravotního stavu. Máte-li například vysoký krevní tlak, nemocné klouby, býváte často nemocní, rychle se unavíte a podobně, snížení váhy vám velmi ulehčí.
  • Větší úspěch u opačného pohlaví. Máte-li partnera, určitě si získáte více úcty a obdivu, pokud budete mít štíhlou postavu a dobrou kondici. A pokud partnera zrovna nemáte, hezká postava vám dá daleko více šancí při hledání.
  • Šance na kariérní postup. Sebevědomý muž kypící energií má mnohem větší šanci na postup, než unavený a dýchavičný tlouštík. Elegantní štíhlá dáma má při jakémkoliv jednání mnohem lepší pozici než žena jen obtížně skrývající své barokní tvary.
A tak dále, a tak dále. Najděte si svoji účinnou motivaci a úspěch je zaručen.
 
2. Omezte dobu, kdy jíte
Ani tenhle úkol vás nebude nic stát - možná dokonce ušetříte. Především byste měli omezit večerní jezení u televize. Doporučení je následující:
  • Po šesté hodině odpolední už nic nejezte. Toto je klasické doporučení většiny dietologů. Jsou ale lepší alternativy:
  • S normálním jídlem přestaňte už v pět. Od pěti hodin dále pak můžete jíst pouze ovoce nebo zeleninu. Dvě hodiny před spaním už nejezte nic.
  • Varianta pro náročné: Normální jídlo ukončete s obědem a do konce dne už jezte pouze ovoce a zeleninu, skončete opět dvě hodiny pře spaním.
 
3. Nakupujte ty správné potraviny
Z předchozího bodu vyplývá, že by ve vaší spižírně či ledničce měla být spousta ovoce a zeleniny. Občas slyším povzdech: „No jo, když je v televizi reklama, tak já jdu do kuchyně a něco si zobnu...“ Jenže zobnete si jen to, co v té kuchyni máte. A v kuchyni máte jen to, co jste si předtím nakoupili. Pokud jste při minulém nákupu nakoupili pytel brambůrků a žádné ovoce, tak holt jsou k mání jen ty brambůrky...
To neukecáte: Přejídání nevhodnou stravou začíná nevhodným nakupováním.
 
4. Vyzkoušejte si alespoň jednodenní hladovku
A už je to tady . Hned od počátku jste tušili, že v tom bude nějaký háček. Sice nebudete nic dělat - v tomto případě ani vařit, ale vydržet něco takového není jen tak. Nu což, musíte se poradit se svou motivací. Odměnou vám bude:
  • Dovolíte vašemu organismu konečně si odpočinout.
  • Spálíte mnohem více svých tuků, než při běžném režimu.
  • Budete se cítit lehčeji a zdravěji.
  • V den hladovky budete mít o hodinu až dvě více času.
  • Budete mít radost z úspěchu.
  • Výrazně si posílíte svou vůli.
Hladovka je opravdu dobrým pomocníkem při hubnutí. Podívejte se na náš článek „Hladovka pro úplné začátečníky“, zas tak těžké to není, jen je dobré vědět, jak na to. Pokud ale berete nějaké léky - třeba na vysoký krevní tak, buďte opatrní a berte v úvahu, že jejich účinnost v den hladovky stoupá - stejně jako účinnost kofeinu nebo alkoholu.
 
5. Posilujte svoji vůli
Silná vůle je univerzálním nástrojem, který vám pomůže nejen při hubnutí. Jak na to? Začněte třeba naším článkem „Jak si vypěstovat silnou vůli“ a pokračovat mážete třeba naším seriálem „Jak si vypěstovat silnou vůli - krok za krokem“. V seriálu najdete několik jednoduchých úkolů a splněním každého z nich svou vůli o něco posílíte. Je to zcela zadarmo. Silná vůle vám pak pomůže překonat všechny výkyvy ve vaší motivaci a úspěch je zaručen.
 
Tak co, zkusíte to? Jak jsem slíbil - dělat nemusíte vůbec nic .
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

Hodně pijme, dlouho žijme

Zdeněk Breitenbacher
Věřím, že už jste začali s aktivitou a zdravým pohybem. A pokud se při vašich aktivitách občas i zapotíte, musíte o to více dbát na to, čemu se souhrnně říká „pitný režim“. Optimální přísun tekutin je dva až tři litry tekutin denně, přičemž se do přísunu nepočítají tekutiny, obsahující alkohol nebo kofein, protože ty naopak vysušují. Tak schválně, kdo tyto hodnoty dodržuje?

Volte živé barvy

Zdeněk Breitenbacher
Je jaro, všechno venku kvete a i my můžeme konečně odložit nevýrazné zimní oblečení a odít se do zářivých jarních barev. Ulice jsou plné pestrobarevných triček a my všichni těmi pestrými barvami vyjadřujeme svou touhu dát o sobě vědět, vyjádřit svou dobrou náladu a tak také svým dílem k tomu jaru přispět. Napadlo vás ale někdy, že i tím, jaké barvy volíme, o sobě hodně prozrazujeme?

Mrkvový velikonoční beránek

Jolana Breitenbacherová
Blíží se Velikonoční svátky a k nim neodmyslitelně patří sladký moučník ve tvaru beránka. Pokud máte chuť vyzkoušet letos něco nového, neotřelého, co se bude zcela odlišovat od tradičních piškotových variant beránka, máme pro vás recept, ve kterém je největším podílem zastoupená strouhaná mrkev. Skutečně, je zde více mrkve, než mouky. Tento moučník je naprosto vynikající a ocení jej zejména ti, kteří dávají přednost mokřejšímu vláčnému těstu před suchým piškotem.

nezávislost • energie • styl
© 2012-2019 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi