nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Ideální posilovna – zahrada

Zdeněk Breitenbacher
 
 
V jednom z článků jsme si prozradili, kde se stárne nejméně – na zahradě. Ale zahrada nám přináší spoustu jiných pozitivních věcí. Například – je to ideální posilovna. Moje domácí posilovací věž, takové to typické mučidlo se spoustou pák a kladek, už delší dobu odpočívá na půdě. Po pravdě přiznávám, že mě takové bezcílné posilování vůbec nebavilo. Sluníčko láká ven, a tak volím pro posilování mnohem zábavnější metody...

Ta zahrada je optimální: Můžete si naložit, kolik snesete. Pro začátek můžete třeba jen srovnat krtince a poprat se s křovím v rožku, které zasluhuje vytrhání. My náročnější si projedeme pravidelné rallye se sekačkou, občas prořežeme ovocné stromy, získané dřevo nařežeme do snadno použitelných otýpek, občas srovnáme povrch pro posezení na zahradních křesílkách. Ti nejnáročnější mohou nechat sekačku sekačkou a celou zahradu pokosit kosou. Celou jednu sezónu jsem to také dělal – to když jsem měl sekačku porouchanou, a mohu potvrdit, že těch mých 2000 čtverečních metrů byla docela zabíračka.
Odměnou získáte hned několik „bonusů“. Tím prvním je to, že to na rozdíl od klasické posilovny ve fitcentru máte zadarmo. Druhým bonusem je to, že jste celý den na sluníčku a na čerstvém vzduchu. Třetím bonusem je pak samotná zahrada, která se vám odmění tím, že se stane příjemným místem pro relaxaci či pro setkávání s přáteli. A nevěřili byste, jak po takové celodenní práci chutná na zahradě kotlíkový guláš, opečený buřt nebo vinný střik...
Kdo nemá zahradu, má to složitější, ale nemusíte zoufat a můžete hledat jiné možnosti. Jednou z nich je třeba pouklízet a upravit okolí nějakého příjemného místa, například lesní studánky. I já to tak dělám – pokaždé, když k naší místní studánce přijdu. Bohužel či bohudík – vždy je dost lidí, kteří se postarají o to, abych tam měl dostatek práce.
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

Zazpívejte si - omládnete

Zdeněk Breitenbacher
Pro další tajemství dlouhověkosti se znovu vypravíme k jogínům, ale nebudeme muset až do Indie, stačí, když si přečteme nějakou knížku o józe – anebo tento článek. To tajemství zní: Dýchejte pravidelně a pomalu.
Jogíni říkají, že člověk má pro svůj život přidělenu jednu miliardu nádechů a výdechů – a jak rychle je spotřebuje, je jen a jen na něm... Zkuste si spočítat, kolik nádechů a výdechů máte na jednu minutu, chcete-li se dožít sta let. Tak co, kolik vám vyšlo?

Kváskový chléb bez hnětení představuje úsporu času pro ty, kdo chtějí mít požitek z domácího kváskového chleba, ale nechtějí hníst bochník, což v konečném důsledku znamená drhnutí rukou a také povrchu kuchyňské linky. Při přípravě chleba podle tohoto receptu se těsto nehněte, pracuje se pouze s mísou a pekáčem, ale přesto bude váš bochník stejně poctivý a stejně chutný jako ten hnětený.

Pokud si chcete vyzkoušet, jak se žilo rybářům kdysi dávno, když si po celodenním brázdění moře rozdělali na pobřeží oheň a vařili to, co ten den moře dalo, máme pro vás dva recepty.
Staňte se na chvíli Robinsony, sedněte si k ohni a kochejte se přírodou. Vaše myšlenky nechte plout jak malé beránky na letní obloze a dívejte se, jak pára z vašeho kotlíku stoupá k nebi. Jen vy, širá obloha a dary moře.

nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi