nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Hodně pijme, dlouho žijme

Zdeněk Breitenbacher
 
 
Věřím, že už jste začali s aktivitou a zdravým pohybem. A pokud se při vašich aktivitách občas i zapotíte, musíte o to více dbát na to, čemu se souhrnně říká „pitný režim“. Optimální přísun tekutin je dva až tři litry tekutin denně, přičemž se do přísunu nepočítají tekutiny, obsahující alkohol nebo kofein, protože ty naopak vysušují. Tak schválně, kdo tyto hodnoty dodržuje?

V zimě nám nižší příjem tekutin tolik nevadí, ale v období horka spousty tekutin ztrácíme pocením, a tak na jaře a zejména v létě, to už bychom si přísun tekutin hlídat měli. Většinou to víme, tak vám to nebudu dokola připomínat, jen uvedu ještě pár informací, které většinou nevíme nebo na ně zapomínáme.
Jednou z nich je už výše zmíněná skutečnost, že alkoholické nápoje (snad s výjimkou piva) nebo nápoje s velkým obsahem kofeinu (káva, černý čaj a různé energetické „bomby“) se do přísunu tekutin nepočítají. Další důležitou věcí je to, že přísun musí být rovnoměrný po celý den, možná ještě lépe s převahou v dopoledním čase. Totiž to, co za celý den nenačerpáte, večer už na poslední chvíli (třeba čtyřmi pivy) nezachráníte – vše zase rychle vyjde z těla ven.
Další informace je pro sportovce: Pokud se chystáte na náročnější sportovní výkon, je dobré zvýšit přísun tekutin už alespoň půl hodiny před začátkem – a pak doplňovat v průběhu. Předejdete tak křečím, nejčastějšímu projevu nedostatku tekutin.
Pokud možno, vybírejte nápoje, které nejsou přeslazené. Mnohem lepší než cola nebo jiné přeslazené nápoje je třeba obyčejná minerálka nebo nízkoalkoholické pivo. Řidiči mohou volit nealko pivo, jen pozor, české nealkoholické pivo má povoleno 0,5% alkoholu, takže pokud si v rychlém sledu dáte tři za sebou, v krvi a v policejním detektoru se to už může projevit.
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

132 let - opravdu to jde!

Zdeněk Breitenbacher
Dnes se objevila v Lidových novinách zajímavá zpráva - včera v Gruzii zemřela jistá Antisa Chvičavová, a to ve věku 132 let. Zvláštní souhrou náhod přichází tato zpráva jen pár dní po článku, ve kterém píšu o výzkumech pana Břetislava Kafky, významného českého experimentátora na poli psychotroniky. Jeho výzkumy, shrnuté v knize „Kultura rozumu a vůle“, píší o dosažitelném lidském věku 120 - 140 let a i moje - byť zatím jen předpovězená zkušenost;-) - je stejná...

Bez velkého ohlašování jsem se rozhodl vykonat další, tentokráte čtrnáctidenní očistnou hladovku. Od skončení předchozí, sedmidenní hladovky uplynuly skoro tři měsíce a já jsem v těle cítil, že je potřeba v očistě pokračovat. Ale dva týdny jen o vodě - to už je přece jen trochu jiná liga než pouhých sedm dní, a tak se s vámi podělím o své nové pocity i o nějaká měření, kterých jsem se před a po hladovce účastnil.

Mrkvový velikonoční beránek

Jolana Breitenbacherová
Blíží se Velikonoční svátky a k nim neodmyslitelně patří sladký moučník ve tvaru beránka. Pokud máte chuť vyzkoušet letos něco nového, neotřelého, co se bude zcela odlišovat od tradičních piškotových variant beránka, máme pro vás recept, ve kterém je největším podílem zastoupená strouhaná mrkev. Skutečně, je zde více mrkve, než mouky. Tento moučník je naprosto vynikající a ocení jej zejména ti, kteří dávají přednost mokřejšímu vláčnému těstu před suchým piškotem.

nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi