nezávislost • energie • styl
© 2012-2019 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Hodně pijme, dlouho žijme

Zdeněk Breitenbacher
 
 
Věřím, že už jste začali s aktivitou a zdravým pohybem. A pokud se při vašich aktivitách občas i zapotíte, musíte o to více dbát na to, čemu se souhrnně říká „pitný režim“. Optimální přísun tekutin je dva až tři litry tekutin denně, přičemž se do přísunu nepočítají tekutiny, obsahující alkohol nebo kofein, protože ty naopak vysušují. Tak schválně, kdo tyto hodnoty dodržuje?

V zimě nám nižší příjem tekutin tolik nevadí, ale v období horka spousty tekutin ztrácíme pocením, a tak na jaře a zejména v létě, to už bychom si přísun tekutin hlídat měli. Většinou to víme, tak vám to nebudu dokola připomínat, jen uvedu ještě pár informací, které většinou nevíme nebo na ně zapomínáme.
Jednou z nich je už výše zmíněná skutečnost, že alkoholické nápoje (snad s výjimkou piva) nebo nápoje s velkým obsahem kofeinu (káva, černý čaj a různé energetické „bomby“) se do přísunu tekutin nepočítají. Další důležitou věcí je to, že přísun musí být rovnoměrný po celý den, možná ještě lépe s převahou v dopoledním čase. Totiž to, co za celý den nenačerpáte, večer už na poslední chvíli (třeba čtyřmi pivy) nezachráníte – vše zase rychle vyjde z těla ven.
Další informace je pro sportovce: Pokud se chystáte na náročnější sportovní výkon, je dobré zvýšit přísun tekutin už alespoň půl hodiny před začátkem – a pak doplňovat v průběhu. Předejdete tak křečím, nejčastějšímu projevu nedostatku tekutin.
Pokud možno, vybírejte nápoje, které nejsou přeslazené. Mnohem lepší než cola nebo jiné přeslazené nápoje je třeba obyčejná minerálka nebo nízkoalkoholické pivo. Řidiči mohou volit nealko pivo, jen pozor, české nealkoholické pivo má povoleno 0,5% alkoholu, takže pokud si v rychlém sledu dáte tři za sebou, v krvi a v policejním detektoru se to už může projevit.
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

V surovinách buďte vybíraví

Zdeněk Breitenbacher
Ve stravování nám bude pro začátek stačit, když vyměníme naše běžné komponenty jídelníčku za tytéž, jen kvalitnější sortu. Prozatím nemusíme opouštět naše stravovací návyky, změníme pouze naše návyky nakupovací. Uveďme si nejžhavější kandidáty na výměnu.

Zdůraznili jsme již několikrát, že hladovka je nejúčinnější způsob očisty organismu. Umožní vám zbavit se chemických a toxických usazenin v těle a nastartuje tak proces tělesného i duševního omlazení. To, jak dlouhou hladovku podstoupíte, pak určuje, do jaké hloubky ve vašem těle a s jakou intenzitou celá očista proběhne. Mnozí z vás již vyzkoušeli jednodenní hladovku a chtěli by postoupit dále - třídenní hladovka je vhodným pokračováním. Podívejme se podrobně, jak takovou hladovku provést.

Tři hlavní ingredience elixíru lásky

Zdeněk Breitenbacher, Elixír lásky V.
Při vaření elixíru lásky platí stejná pravidla, jako při vaření elixíru mládí. Především potřebujete stejné ingredience, jako pro elixír mládí - pohodu, aktivitu a životosprávu. Bez nich elixír lásky neuvaříte, a pokud vás přece jen Amor svým šípem zasáhne, je to jen omylem a vše se zase velmi rychle rozpadne. Nám ale nejde o chvilková dobrodružství a chceme vytvořit něco trvalejšího. Začneme tedy poctivým elixírem mládí a přidáme další tři nezbytné ingredience. Které to jsou?

nezávislost • energie • styl
© 2012-2019 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi