nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Hladová reportáž - zkušenosti

Zdeněk Breitenbacher
1 komentář
 
Po očistné hladovce, která trvala tři dny a čtyři noci, jsem už v normálním režimu, to znamená, že jím a piji to co obvykle. Tak dlouhá hladovka je pro mne nová zkušenost, a tak je dobré shrnout všechny poznatky do nějaké ucelené formy. Pojďme se podívat na všechny informace, které jsem během hladovky posbíral a které byly pro mě nové, někdy i docela nečekané.

 
1: Výplach střev
To byla rozhodně dobrá věc, urychlila nástup očistného procesu. Do příště si odnáším poznatek, že po dva dny před výplachem je třeba jíst jen ta jídla, která vás spolehlivě nebudou nadýmat. Doporučuje se dušená zelenina.
2: Vhodný termín pro hladovku
Čas pro hladovku jsem si nevybral moc dobře. Blíží se Vánoce, a to je doba, kdy je všude kolem vás spousta lákavých dobrot. Doma se peče první cukroví, probíhají zabíjačky a všichni kolem vás si dávají do nosu. Hladovka je za těchto okolností mnohem těžší zkouškou, než by byla v jiném období. Pokud si nejste jistí silou své vůle, raději se v takovém období do hladovky nepouštějte. Naopak, pokud si chcete svou vůli významně posílit, je předvánoční hladovka tím pravým tréninkem.
3: Sauna
Pobyt v sauně je během hladovky velmi prospěšný a příjemný, protože zejména v prvních dvou dnech hladovky má člověk oslabené tělesné vytápění. Později, jakmile se tělo přepne na vnitřní spalování tuků a jiných nepotřebných tkání, už pocit chladu mizí a sauna už není tolik zapotřebí, ale v prvních dnech je to velmi příjemná aktivita.
4: Pocit hladu
Je logické, že během hladovky bude hlad dominantním pocitem, který bude mít významný dopad na vaše myšlení a vaši pohodu. Já osobně jsem měl krizi druhý den dopoledne. Pak se stav „stabilizoval“ (krásný lékařský termín pro „žádná změna k lepšímu“). Třetí den pak už opravdu změna k lepšímu nastala. Pocit hladu téměř zmizel a moje pohoda tak byla o mnoho větší. K lepší pohodě přispěla i úprava tělesného topení (viz bod výše), takže třetí den byl daleko příjemnější, než první dva.
5: Průběžná očista střev
Gennadij Malachov, odborník na léčebné hladovky, doporučuje provádět průběžnou očistu střev jedenkrát za dva až za tři dny, aby se člověk zbavil hromadících se toxinů. To lze provést třemi způsoby: Klystýrem, projímadly či jogínským cvičením šank prakšalánou. Klystýr ovšem vyčistí pouze tlusté střevo, takže ten jsem zavrhnul hned. Chemická projímadla jsem zavrhnul také, ale vyzkoušel jsem projímavé minerálky - Šaratici a Zaječskou hořkou. Šaratice totálně selhala, což bylo velkým překvapením - pro hladovku zřejmě není vhodná. Zaječská hořká funguje bezchybně, a to hned po dvaceti minutách. Vhodná dávka pro moje tělo (82 kg) byly tři litry. Na šank prakšalánu nedošlo, po Zaječské hořké jí už nebylo třeba.
6: Smysly
Všimnul jsem si, že se mi během hladovky výrazně zostřil čich a také chuť (té chuti jsem si všimnul samozřejmě až po hladovce). Toto bylo pro mě překvapením největším. Mimořádně zesílená je také citlivost na alkohol. Naopak jsem ale pocítil útlum v soustředění, bylo obtížné se věnovat nějaké náročnější duševní činnosti. Zdálo se mi, že po třech dnech hladovění se schopnost soustředění vrací k normálu, ale pak už jsem obnovil stravování, takže nechci tvrdit nic jednoznačného.
7: Celkový pocit po hladovce
Celkový můj pocit po hladovce je velmi dobrý. Cítím se velmi lehce a plný energie. Upravil se mi metabolismus a vyměšování, všechno je v nejlepším pořádku. Také se mi zdá, že mám menší kruhy pod očima, ale to by mi musel potvrdit někdo z mých blízkých, kdo mě dobře zná.
Jsem si jistý, že bych vydržel více dní při zhruba stejném úsilí jako tentokrát. Rozhodně to při příští hladovce zkusím. Ale přece jen, vyberu si k tomu vhodnější období, než to předvánoční, teď to byla opravdu velmi těžká zkouška vůle...
 
Hladová reportáž - zkušenosti (právě čtete)
  Komentáře
  xbajci 
Peknej clanek. Premyslim, ze to vyzkousim taky. Akorat teda nevim jak to zvladnu, protoze uz kdyz nejim pul dne tak se citim strasne slabej. A nedovedu si predstavit, ze bych pri hladovce mel delat nejaky sport. Uz kdyz si nedam snidani a jdu rano na squash, tk po pul hodce citim, jak mi prestavaj fungovat nohy a ruce a stracim silu.

Pro psaní komentářů se prosím přihlaste. Pokud u nás zatím nemáte účet, můžete se zaregistrovat zde.
  Neměli byste vynechat

Hladová reportáž - den druhý

Zdeněk Breitenbacher
Hlásím se vám z druhého dne hladovění. Jak víte z předchozího článku, včera jsem vyhlásil očistnou hladovku a dnes pokračuji prvním dnem zcela bez jídla, jen o vodě. Den jsem začal hezky zostra: Hodinovým zápasem ve squashi - s kolegou, který je (aspoň prozatím) lepším hráčem, než jsem já. Po půlhodině to bylo 3:3 na sety, což ho docela znervóznilo, ale pak vzchopil a už mi moc šancí nedal. Ale cíl byl splněn - pořádně si zaběhat a důkladně se vypotit. Užitečná součást očisty. V práci mě pak čekala první větší nástraha...

Vyrobte si domácí jogurt

Zdeněk Breitenbacher
Domácí výroba potravin má mnoho výhod. Za prvé víte přesně, z čeho se váš výrobek skládá a můžete se spolehlivě vyhnout konzervantům a jiným éčkům. Za druhé si opravdu pochutnáte, což vyplývá jednak z čerstvosti a jednak z už zmíněné nepřítomnosti éček. A za třetí zpravidla výrazně ušetříte. Jako třeba na domácím jogurtu. Podívejte se spolu s námi, jak se takový domácí jogurt vyrábí.

Přírodní minerální vody jsou vynikajícím pomocníkem pro správnou funkci střev, zejména z hlediska prevence zácpy. Jsou však také velmi vhodné pro cílené vyprázdnění obsahu střev bez aplikace klystýru. V tomto článku si představíme Zaječickou hořkou vodu, Šaratici, lékárenskou sůl s projímavým účinkem (tzv. Epsomskou sůl) a účinky obyčejné slané vody ve spojení s jogínskými cviky Šank Prakšalána.

nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi