nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Cvičení proti zácpě

Zdeněk Breitenbacher
 
 
V článku o návratu z jednadvacetidenní hladovky jsem vám slíbil cvičení, které spolehlivě pomáhá proti zácpě a neprůchodným střevům. Jde o velice jednoduché cvičení, které je dostupné každému a které přirozeným způsobem posunuje obsah našich střev. Nepotřebujeme žádná projímadla ani jiné medikamenty a konečný efekt je zaručen. O jaké cvičení jde?

Toto cvičení mě naučil jistý nadporučík, který nám velel na vojně (i když on sám to nevymyslel, jen odkoukal jinde). Muži to budou znát: Jde o důsledně prováděné „kačáky“, tedy kačení chůzi. Vždy, když jsme jako mužstvo vyvedli nějaký průšvih, nechal nás za trest kroužit v kačení chůzi kolem nádvoří kasáren. Kačáky jsme nenáviděli a on to dobře věděl. Dávno mu to nemám za zlé, byl to férový chlap a nikdy nás nepodrazil, jen chtěl mít na rotě pořádek, což se mu tímto způsobem dařilo.
Vedlejším efektem bylo, že se nám po tomto cvičení velice chtělo na velkou toaletu. Při poctivém provádění kačáků si totiž rytmicky masírujeme břišní krajinu, především příčný trakčník tlustého střeva, kterému tak usnadňujeme posun obsahu směrem ke konečníku. Nikdy by mě nenapadlo, že někdy budu cvičit kačáky dobrovolně, ale pro rozhýbání střev nic lepšího neexistuje.
 
Správně prováděné kačáky vypadají takto:
1. Uděláme co nejnižší dřep, takže se patami dotýkáme hýždí. Kdo si kvůli svým proporcím tak hluboko nedřepne, ten si dřepne tak, jak mu tělo dovolí, prostě co nejníž.
2. Nyní vykročíme. Začínáme zásadně pravou nohou - tedy jako v baletu (tím ovšem veškerá podobnost s baletem končí). Pravou nohou začínáme proto, aby prvotní stlačení příčného trakčníku tlačilo jeho obsah správným směrem. Krok uděláme co nejdelší, přičemž levou patou se stále dotýkáme hýždí.
3. Poté nohy vystřídáme, takže se lehce zvedneme, zpevníme se na pravé noze a levou přesuneme dopředu. Pravá hýždě skončí na pravé patě.
4. Totéž opakujeme na opačnou nohu a tak pokračujeme stále kupředu.
5. Na konci chodby (nebo kde cvičení provádíme) se otočíme na levé noze, abychom na cestu zpátky opět vykročili pravou nohou.
 
Z popisu jste poznali, že jde o chůzi v co nejnižším dřepu. Je opravdu důležité držet těžiště co nejníže, aby nám stehna dostatečně masírovala břišní krajinu. Cvičení bude jen tak účinné, jak poctiví ve cvičení budeme. Kráčíme tak dlouho, jak nám fyzická kondice dovolí. Pokud ještě nemusíme na toaletu, odpočineme si a uděláme další sérii. Delší kačení procházku než 100 metrů většinou nebudete potřebovat...
 
Ještě účinnější varianta pro náročné:
Kdybyste chtěli být opravdu drsní, vezměte si do rukou cihlu a ruce s cihlou držte při kačení chůzi natažené před sebou. Mám to vyzkoušeno, třicet metrů vám bude bohatě stačit .
  Komentáře

Pro psaní komentářů se prosím přihlaste. Pokud u nás zatím nemáte účet, můžete se zaregistrovat zde.
  Neměli byste vynechat

Jak se bránit proti zácpě

Jolana Breitenbacherová
Jednou z příčin, které přispívají ke vzniku rakoviny tlustého střeva, je chronická neprůchodnost střeva, tedy zácpa. Ve střevě, které se nedokáže důkladně a pravidelně vyprazdňovat, se mění vnitřní prostředí, v důsledku hromadění stolice vznikají nepřirozené tlaky na střevní tkáň, může docházet ke krvácivosti a vzniku hemoroidů za současného bujení mikroorganismů, které nejsou našemu zdraví prospěšné. Co s tím?

Svěťte neděli

Zdeněk Breitenbacher
Víkend znamená odpočinek, relaxaci, sport a zábavu. Neděle je sváteční den už od stvoření světa a volnou sobotu jsme si vybojovali v minulém století, abychom si odpočali po náročném pracovním týdnu. Bohužel, namísto odpočinku pro řadu z nás víkend znamená dohánění v domácnosti, na zahradě, na chalupě (nedej bože v práci!) všeho, co jsme za celý týden nestihli.
Takže nakonec ze dvou dnů, určených na odpočinek, máme jen dva dny další práce a jakýkoliv odpočinek je v nedohlednu. V pondělí se utahaní vracíme do práce a doufáme, že si malinko odpočineme tam, ale jako obvykle, hned na pondělní ranní poradě nás šéf vyvede z omylu. Neodpočatí, bez energie a s kruhy pod očima pak opravdu nepůsobíme mladistvým dojmem. Asi cítíte spolu se mnou, že tady je něco špatně.

Čajovna u Tibeťanů

Zdeněk Breitenbacher
Čajovny jsou v České Republice docela zvláštní fenomén. Česko totiž k čaji nemá žádný vztah. Nejsme čajovou velmocí ani zde pití čaje - narozdíl třeba od Anglie - nemá žádnou významnou tradici. Přesto je zde na evropské poměry mimořádně velké množství čajoven. Jejich vznik v České Republice zahájil řetězec „Dobrá čajovna“, a protože měl nápad úspěch, vznikaly postupně čajovny další. O jedné opravdu skvělé čajovně víme a spolu s vámi ji nyní navštívíme...

nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi