nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Cvičení proti zácpě

Zdeněk Breitenbacher
 
 
V článku o návratu z jednadvacetidenní hladovky jsem vám slíbil cvičení, které spolehlivě pomáhá proti zácpě a neprůchodným střevům. Jde o velice jednoduché cvičení, které je dostupné každému a které přirozeným způsobem posunuje obsah našich střev. Nepotřebujeme žádná projímadla ani jiné medikamenty a konečný efekt je zaručen. O jaké cvičení jde?

Toto cvičení mě naučil jistý nadporučík, který nám velel na vojně (i když on sám to nevymyslel, jen odkoukal jinde). Muži to budou znát: Jde o důsledně prováděné „kačáky“, tedy kačení chůzi. Vždy, když jsme jako mužstvo vyvedli nějaký průšvih, nechal nás za trest kroužit v kačení chůzi kolem nádvoří kasáren. Kačáky jsme nenáviděli a on to dobře věděl. Dávno mu to nemám za zlé, byl to férový chlap a nikdy nás nepodrazil, jen chtěl mít na rotě pořádek, což se mu tímto způsobem dařilo.
Vedlejším efektem bylo, že se nám po tomto cvičení velice chtělo na velkou toaletu. Při poctivém provádění kačáků si totiž rytmicky masírujeme břišní krajinu, především příčný trakčník tlustého střeva, kterému tak usnadňujeme posun obsahu směrem ke konečníku. Nikdy by mě nenapadlo, že někdy budu cvičit kačáky dobrovolně, ale pro rozhýbání střev nic lepšího neexistuje.
 
Správně prováděné kačáky vypadají takto:
1. Uděláme co nejnižší dřep, takže se patami dotýkáme hýždí. Kdo si kvůli svým proporcím tak hluboko nedřepne, ten si dřepne tak, jak mu tělo dovolí, prostě co nejníž.
2. Nyní vykročíme. Začínáme zásadně pravou nohou - tedy jako v baletu (tím ovšem veškerá podobnost s baletem končí). Pravou nohou začínáme proto, aby prvotní stlačení příčného trakčníku tlačilo jeho obsah správným směrem. Krok uděláme co nejdelší, přičemž levou patou se stále dotýkáme hýždí.
3. Poté nohy vystřídáme, takže se lehce zvedneme, zpevníme se na pravé noze a levou přesuneme dopředu. Pravá hýždě skončí na pravé patě.
4. Totéž opakujeme na opačnou nohu a tak pokračujeme stále kupředu.
5. Na konci chodby (nebo kde cvičení provádíme) se otočíme na levé noze, abychom na cestu zpátky opět vykročili pravou nohou.
 
Z popisu jste poznali, že jde o chůzi v co nejnižším dřepu. Je opravdu důležité držet těžiště co nejníže, aby nám stehna dostatečně masírovala břišní krajinu. Cvičení bude jen tak účinné, jak poctiví ve cvičení budeme. Kráčíme tak dlouho, jak nám fyzická kondice dovolí. Pokud ještě nemusíme na toaletu, odpočineme si a uděláme další sérii. Delší kačení procházku než 100 metrů většinou nebudete potřebovat...
 
Ještě účinnější varianta pro náročné:
Kdybyste chtěli být opravdu drsní, vezměte si do rukou cihlu a ruce s cihlou držte při kačení chůzi natažené před sebou. Mám to vyzkoušeno, třicet metrů vám bude bohatě stačit .
  Komentáře

Pro psaní komentářů se prosím přihlaste. Pokud u nás zatím nemáte účet, můžete se zaregistrovat zde.
  Neměli byste vynechat
Přírodní minerální vody jsou vynikajícím pomocníkem pro správnou funkci střev, zejména z hlediska prevence zácpy. Jsou však také velmi vhodné pro cílené vyprázdnění obsahu střev bez aplikace klystýru. V tomto článku si představíme Zaječickou hořkou vodu, Šaratici, lékárenskou sůl s projímavým účinkem (tzv. Epsomskou sůl) a účinky obyčejné slané vody ve spojení s jogínskými cviky Šank Prakšalána.

Hladová reportáž - den čtvrtý

Zdeněk Breitenbacher
Je první adventní neděle a u nás doma začínají přípravy na vánoce. Žena vyrábí první cukroví, které ale podle všeho do Vánoc nepřežije, já vyrábím domácí šunku a nechybí výtečný nedělní oběd, naprudko ogrilované kuřecí se zeleninovým salátem. Ale jak jistě víte, já se konzumování neúčastním, jelikož držím od čtvrtku očistnou hladovku. Když se mě tuhle kdosi ptal, jak se dá vycvičit silná vůle, tak toto jsou určitě ideální podmínky. Všude všechno voní, všichni ochutnávají dobroty, zatímco já jsem o vodě. Co myslíte, odolám?

Doktor Norman Wardhaugh Walker byl někým, koho bychom dnes nazvali dietologem, ale v době, kdy žil, se správnému stravování žádná velká pozornost nevěnovala, takže ani slovo dietolog neexistovalo. Dr. Walker byl každopádně jedním z prvních, kteří se věnovali výzkumu správné volby potravin pro udržení zdraví až do pozdního věku, včetně navrácení zdraví v případě jeho ztráty. Nebyl to žádný suchý akademický teoretik - svými poznatky se důsledně řídil a dožil se v plné síle 99 let. Je ovšem docela tajuplnou postavou a některé prameny uvádějí jeho věk ještě mnohem delší...

nezávislost-energie-styl
stránky o zdravém životním stylu pro mladé i ‚věčně mladé‘
© 2012-2017 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi