nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Cvičení proti zácpě

Zdeněk Breitenbacher
 
 
V článku o návratu z jednadvacetidenní hladovky jsem vám slíbil cvičení, které spolehlivě pomáhá proti zácpě a neprůchodným střevům. Jde o velice jednoduché cvičení, které je dostupné každému a které přirozeným způsobem posunuje obsah našich střev. Nepotřebujeme žádná projímadla ani jiné medikamenty a konečný efekt je zaručen. O jaké cvičení jde?

Toto cvičení mě naučil jistý nadporučík, který nám velel na vojně (i když on sám to nevymyslel, jen odkoukal jinde). Muži to budou znát: Jde o důsledně prováděné „kačáky“, tedy kačení chůzi. Vždy, když jsme jako mužstvo vyvedli nějaký průšvih, nechal nás za trest kroužit v kačení chůzi kolem nádvoří kasáren. Kačáky jsme nenáviděli a on to dobře věděl. Dávno mu to nemám za zlé, byl to férový chlap a nikdy nás nepodrazil, jen chtěl mít na rotě pořádek, což se mu tímto způsobem dařilo.
Vedlejším efektem bylo, že se nám po tomto cvičení velice chtělo na velkou toaletu. Při poctivém provádění kačáků si totiž rytmicky masírujeme břišní krajinu, především příčný trakčník tlustého střeva, kterému tak usnadňujeme posun obsahu směrem ke konečníku. Nikdy by mě nenapadlo, že někdy budu cvičit kačáky dobrovolně, ale pro rozhýbání střev nic lepšího neexistuje.
 
Správně prováděné kačáky vypadají takto:
1. Uděláme co nejnižší dřep, takže se patami dotýkáme hýždí. Kdo si kvůli svým proporcím tak hluboko nedřepne, ten si dřepne tak, jak mu tělo dovolí, prostě co nejníž.
2. Nyní vykročíme. Začínáme zásadně pravou nohou - tedy jako v baletu (tím ovšem veškerá podobnost s baletem končí). Pravou nohou začínáme proto, aby prvotní stlačení příčného trakčníku tlačilo jeho obsah správným směrem. Krok uděláme co nejdelší, přičemž levou patou se stále dotýkáme hýždí.
3. Poté nohy vystřídáme, takže se lehce zvedneme, zpevníme se na pravé noze a levou přesuneme dopředu. Pravá hýždě skončí na pravé patě.
4. Totéž opakujeme na opačnou nohu a tak pokračujeme stále kupředu.
5. Na konci chodby (nebo kde cvičení provádíme) se otočíme na levé noze, abychom na cestu zpátky opět vykročili pravou nohou.
 
Z popisu jste poznali, že jde o chůzi v co nejnižším dřepu. Je opravdu důležité držet těžiště co nejníže, aby nám stehna dostatečně masírovala břišní krajinu. Cvičení bude jen tak účinné, jak poctiví ve cvičení budeme. Kráčíme tak dlouho, jak nám fyzická kondice dovolí. Pokud ještě nemusíme na toaletu, odpočineme si a uděláme další sérii. Delší kačení procházku než 100 metrů většinou nebudete potřebovat...
 
Ještě účinnější varianta pro náročné:
Kdybyste chtěli být opravdu drsní, vezměte si do rukou cihlu a ruce s cihlou držte při kačení chůzi natažené před sebou. Mám to vyzkoušeno, třicet metrů vám bude bohatě stačit .
  Komentáře
  Neměli byste vynechat

Jak jsem si operovala žlučník

Jolana Breitenbacherová
 
Myslíte si, že žlučníkové kameny se dají odstranit pouze operací, ultrazvukem nebo léky, které je zdlouhavě rozpouštějí? Já jsem si to myslela taky. Pak jsem ale zkusila jednoduchou neinvazivní metodu, která mě kamenů účinně zbavila během jednoho víkendu. Provedla jsem sama sobě operaci bez skalpelu. Nevěříte? Tak čtěte dál!

V minulém článku jsme si přiblížili zdravé či etické směry stravování. Naznačil jsem své sympatie k vitariánství, zejména z toho důvodu, jak se snaží rozlišovat živé a mrtvé potraviny. Za mrtvé považuje vše, co prošlo tepelným zpracováním, zatímco živé a energii vyzařující je to ostatní. Ukážeme si, že to není tak jednoznačné, a proto vitariánství není definitivní směr, u kterého bychom měli zůstat. Je třeba postoupit ještě kousek dál. A tak slavnostně vyhlašuji zcela nový směr - který nazývám VITA-AURIÁNSTVÍ...

Koho potkáte v posilovně

Zdeněk Breitenbacher
Fitness centra se stávají součástí kultury našeho života podobně jako kina nebo nákupní centra. Fitness patří k modernímu životu, a chcete-li být „in“, musíte chtě nechtě občas do posilovny zajít. My, kteří nepotřebujeme být „in“, ale stačí nám být „fit“, tam chodíme také. A tak jsme víceméně neplánovaně poznali mnoho zajímavých lidí. Koho myslíte, že můžete ve fit-centru potkat?

nezávislost • energie • styl
© 2012-2018 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi