nezávislost • energie • styl
© 2012-2021 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Cvičení proti zácpě

 
 
V článku o návratu z jednadvacetidenní hladovky jsem vám slíbil cvičení, které spolehlivě pomáhá proti zácpě a neprůchodným střevům. Jde o velice jednoduché cvičení, které je dostupné každému a které přirozeným způsobem posunuje obsah našich střev. Nepotřebujeme žádná projímadla ani jiné medikamenty a konečný efekt je zaručen. O jaké cvičení jde?

Toto cvičení mě naučil jistý nadporučík, který nám velel na vojně (i když on sám to nevymyslel, jen odkoukal jinde). Muži to budou znát: Jde o důsledně prováděné „kačáky“, tedy kačení chůzi. Vždy, když jsme jako mužstvo vyvedli nějaký průšvih, nechal nás za trest kroužit v kačení chůzi kolem nádvoří kasáren. Kačáky jsme nenáviděli a on to dobře věděl. Dávno mu to nemám za zlé, byl to férový chlap a nikdy nás nepodrazil, jen chtěl mít na rotě pořádek, což se mu tímto způsobem dařilo.
Vedlejším efektem bylo, že se nám po tomto cvičení velice chtělo na velkou toaletu. Při poctivém provádění kačáků si totiž rytmicky masírujeme břišní krajinu, především příčný trakčník tlustého střeva, kterému tak usnadňujeme posun obsahu směrem ke konečníku. Nikdy by mě nenapadlo, že někdy budu cvičit kačáky dobrovolně, ale pro rozhýbání střev nic lepšího neexistuje.
 
Správně prováděné kačáky vypadají takto:
1. Uděláme co nejnižší dřep, takže se patami dotýkáme hýždí. Kdo si kvůli svým proporcím tak hluboko nedřepne, ten si dřepne tak, jak mu tělo dovolí, prostě co nejníž.
2. Nyní vykročíme. Začínáme zásadně pravou nohou - tedy jako v baletu (tím ovšem veškerá podobnost s baletem končí). Pravou nohou začínáme proto, aby prvotní stlačení příčného trakčníku tlačilo jeho obsah správným směrem. Krok uděláme co nejdelší, přičemž levou patou se stále dotýkáme hýždí.
3. Poté nohy vystřídáme, takže se lehce zvedneme, zpevníme se na pravé noze a levou přesuneme dopředu. Pravá hýždě skončí na pravé patě.
4. Totéž opakujeme na opačnou nohu a tak pokračujeme stále kupředu.
5. Na konci chodby (nebo kde cvičení provádíme) se otočíme na levé noze, abychom na cestu zpátky opět vykročili pravou nohou.
 
Z popisu jste poznali, že jde o chůzi v co nejnižším dřepu. Je opravdu důležité držet těžiště co nejníže, aby nám stehna dostatečně masírovala břišní krajinu. Cvičení bude jen tak účinné, jak poctiví ve cvičení budeme. Kráčíme tak dlouho, jak nám fyzická kondice dovolí. Pokud ještě nemusíme na toaletu, odpočineme si a uděláme další sérii. Delší kačení procházku než 100 metrů většinou nebudete potřebovat...
 
Ještě účinnější varianta pro náročné:
Kdybyste chtěli být opravdu drsní, vezměte si do rukou cihlu a ruce s cihlou držte při kačení chůzi natažené před sebou. Mám to vyzkoušeno, třicet metrů vám bude bohatě stačit .
  Komentáře
  Neměli byste vynechat
Že je hladovka nejúčinnější metodou tělesné i duševní očisty, o tom není sporu. Důkazy o tom přinášejí odborníci i amatéři a i zde na Elixíru mládí najdete několik reportáží s mými pozitivními zkušenostmi. Je ale taky zřejmé, že opravdu účinná očistná hladovka, to není věc jednoho víkendu - jde o několik týdnů poctivého hladovění, s konzumací pouze čisté vody.
Jenže život je plný společného jídla a pití a člověk se během hladovky vyloučí z velké části rodinného i společenského dění. Pro ty, co si chtějí účinné hladovění zkrátit a mají dostatečně silnou vůli, mám řešení. Je jím suchá hladovka, při které se vůbec nic nejí a vůbec nic nepije.

Bude řeč o trvalém vzdělávání. Dlouho se tradovalo, že mozkové buňky se neobnovují a že nanejvýš můžeme ovlivnit, jestli nám odumírají rychleji a ve velkém, nebo pomaleji a po troškách. Tak nyní vás určitě příjemně překvapím: Poslední výzkumy totiž prokázaly, že to není pravda a že se i v mozku savců skutečně vytvářejí nové neurony. A není to jen výsada pokusných hlodavců, ale platí to i pro člověka. Má to ale jeden háček:

V předchozí části jsme se věnovali spíše teorii a nyní se podíváme na pár poznatků z praxe. Připravte se na to, že nic není zadarmo a že to bude znamenat podstatným způsobem změnit váš životní styl. Některá doporučení budou mít podtitulek „Slovo do pranice“, ale věřte zkušenému, že fungují velmi dobře. Nepíšu o ničem, co bych sám nepraktikoval...

nezávislost • energie • styl
© 2012-2021 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi