nezávislost • energie • styl
© 2012-2021 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi
 

Cvičení proti zácpě

 
 
V článku o návratu z jednadvacetidenní hladovky jsem vám slíbil cvičení, které spolehlivě pomáhá proti zácpě a neprůchodným střevům. Jde o velice jednoduché cvičení, které je dostupné každému a které přirozeným způsobem posunuje obsah našich střev. Nepotřebujeme žádná projímadla ani jiné medikamenty a konečný efekt je zaručen. O jaké cvičení jde?

Toto cvičení mě naučil jistý nadporučík, který nám velel na vojně (i když on sám to nevymyslel, jen odkoukal jinde). Muži to budou znát: Jde o důsledně prováděné „kačáky“, tedy kačení chůzi. Vždy, když jsme jako mužstvo vyvedli nějaký průšvih, nechal nás za trest kroužit v kačení chůzi kolem nádvoří kasáren. Kačáky jsme nenáviděli a on to dobře věděl. Dávno mu to nemám za zlé, byl to férový chlap a nikdy nás nepodrazil, jen chtěl mít na rotě pořádek, což se mu tímto způsobem dařilo.
Vedlejším efektem bylo, že se nám po tomto cvičení velice chtělo na velkou toaletu. Při poctivém provádění kačáků si totiž rytmicky masírujeme břišní krajinu, především příčný trakčník tlustého střeva, kterému tak usnadňujeme posun obsahu směrem ke konečníku. Nikdy by mě nenapadlo, že někdy budu cvičit kačáky dobrovolně, ale pro rozhýbání střev nic lepšího neexistuje.
 
Správně prováděné kačáky vypadají takto:
1. Uděláme co nejnižší dřep, takže se patami dotýkáme hýždí. Kdo si kvůli svým proporcím tak hluboko nedřepne, ten si dřepne tak, jak mu tělo dovolí, prostě co nejníž.
2. Nyní vykročíme. Začínáme zásadně pravou nohou - tedy jako v baletu (tím ovšem veškerá podobnost s baletem končí). Pravou nohou začínáme proto, aby prvotní stlačení příčného trakčníku tlačilo jeho obsah správným směrem. Krok uděláme co nejdelší, přičemž levou patou se stále dotýkáme hýždí.
3. Poté nohy vystřídáme, takže se lehce zvedneme, zpevníme se na pravé noze a levou přesuneme dopředu. Pravá hýždě skončí na pravé patě.
4. Totéž opakujeme na opačnou nohu a tak pokračujeme stále kupředu.
5. Na konci chodby (nebo kde cvičení provádíme) se otočíme na levé noze, abychom na cestu zpátky opět vykročili pravou nohou.
 
Z popisu jste poznali, že jde o chůzi v co nejnižším dřepu. Je opravdu důležité držet těžiště co nejníže, aby nám stehna dostatečně masírovala břišní krajinu. Cvičení bude jen tak účinné, jak poctiví ve cvičení budeme. Kráčíme tak dlouho, jak nám fyzická kondice dovolí. Pokud ještě nemusíme na toaletu, odpočineme si a uděláme další sérii. Delší kačení procházku než 100 metrů většinou nebudete potřebovat...
 
Ještě účinnější varianta pro náročné:
Kdybyste chtěli být opravdu drsní, vezměte si do rukou cihlu a ruce s cihlou držte při kačení chůzi natažené před sebou. Mám to vyzkoušeno, třicet metrů vám bude bohatě stačit .
  Komentáře
  Neměli byste vynechat
Slyšeli jste někdy o ztučnění neboli o steatóze jater? Pokud si myslíte, že ke ztučnění jater se můžou dopracovat jen alkoholici pilným pitím, jste na omylu. Jaterní steatóza je nejčastější metabolickou poruchou jater, která postihuje zejména dospělé ve středním věku a výše, ale v dnešní době bohužel stále častěji postihuje také mladé lidi.
Je to stav, kdy se přebytečné tukové kapénky hromadí v jaterních buňkách. Při dlouhodobém procesu ukládání tukových kapének v játrech dochází k poškození tkání a nakonec k selhání jaterních funkcí. Příčin zanášení jater je hned několik a se zdroji znečištění se setkáváme každý den. Málokdo ví, že ztučnění jater se může týkat každého, i těch, co alkoholu vůbec neholdují.

Červené víno na zdraví je dobrý začátek, proti němu bude protestovat jen málokdo. Ale u vína nezůstaneme, půjdeme dál. V tomto článku se budu přimlouvat za to, abyste si do jídelníčku zařadili červené fazole. Protože bílkoviny z luštěnin jsou podobné bílkovinám živočišným, považují se luštěniny za nezbytnou součást jídelníčku v případě, že byste chtěli omezit nebo dokonce zcela vyloučit maso. Dobrá, řeknete si, ale proč zrovna fazole a proč zrovna červené?

Mnohokrát jsme už mluvili o motivaci a ještě mnohokrát budeme. Motivace je náš nejsilnější motor a pomáhá nám překonat všechna úskalí, se kterými se na naší cestě mládí setkáváme (a že jich není málo!). Už jsme si také řekli, které palivo do tohoto motoru je nejúčinnější – je to láska. Pokud do vaší motivace zakomponujete lásku nebo touhu po ní, překonáte všechny překážky na světě.
Ale jsou i jiná „paliva“, která dobře fungují. Můžeme dokonce úspěšně zapojit i tak negativní cit, jakým je touha po pomstě – a obrátit jej v pozitivní energii. Nevěříte?

nezávislost • energie • styl
© 2012-2021 Zdeněk a Jolana Breitenbacherovi